Kolumny wolnostojące
Beethoven Concert Grand Reference to bezkompromisowa kolumna, która wyznacza nowe standardy w najnowocześniejszej reprodukcji muzyki.
Stwierdzenie jedynie, że celem projektowym takiej kolumny była wysoka wydajność, wyjątkowy zakres dynamiki, doskonałe rozciągnięcie niskich tonów i ultraszerokie pasmo przenoszenia z rozsądnie kompaktowej obudowy, mija się z większym celem.
Nadrzędnym celem Beethovena jest produkowanie muzyki na tak całkowicie przekonującą skalę, która odmieni pomieszczenie odsłuchowe i porwie słuchacza.
W sercu konstrukcji znajdują się nasze zupełnie nowe przetworniki typu spider-cone, jeden 6-calowy głośnik średniotonowy i trzy 7-calowe głośniki niskotonowe - wszystkie z opatentowanym płaskim stożkiem Spidercone w nowej konstrukcji, składającej się z 2 odrębnych stożków - całkowicie nowego stożka kompozytowego. Płaska powierzchnia stożka pająka oferuje zaletę precyzyjnego ruchu przypominającego tłok.
Każda membrana powinna poruszać się do wewnątrz i na zewnątrz jako jedna jednostka, a nie jako drgająca masa nieskorelowanych wibracji. Płaska membrana jest niezwykle sztywna, z usztywnieniami o wysokości odpowiednio 18 mm (bas) i 14 mm (mid), a jednocześnie jest odpowiednio lekka, dodatkowo wzmocniona włóknami szklanymi w naszej nowej mieszance X4P. Każdy centymetr kwadratowy dostarcza ten sam impuls, co jego sąsiedzi, co skutkuje rewolucyjną kontrolą odpowiedzi impulsowej.
Ponieważ nasza konstrukcja stożka/membrany opiera się na bardzo dużej cewce drgającej, powierzchnia promieniująca w jej środku jest duża, co czyni ją znaczącym wyznacznikiem dźwięku. Niezliczone testy odsłuchowe przyniosły tak nieoczekiwaną, unikalną kombinację, że nadaliśmy jej nową nazwę - Composite Cone. Powierzchnia 5 cm jest teraz odwróconą kopułą wykonaną z tkaniny, podwójnie powlekanej z tyłu. Doskonałość została osiągnięta poprzez słuchanie różnych pozycji osiowych, z niezwykle jednorodnymi wynikami dzięki zastosowaniu cofnięcia 8 mm. Suma cech Composite Cone to niezrównana symbioza. Co więcej, jednym z powodów, dla których środkowa membrana z tkanej tkaniny tak dobrze współgra, jest jej pokrewieństwo z materiałem, z którego wykonany jest nasz wysoce muzykalny, ręcznie powlekany głośnik wysokotonowy z jedwabną kopułką, zaprojektowany przez Vienna Acoustics,
Ten 1.1-calowy głośnik wysokotonowy jest w stanie wydobyć nawet najdrobniejsze niuanse w najbardziej naturalny sposób, nie emitując przy tym żadnego własnego hałasu i doskonale rozciąga się w dół do średniego pasma. Obwód zwrotnicy posiada zarówno elegancką prostotę miękkich filtrów – jak i zasadniczą złożoność wynikającą z odsłuchu, potrzebną do zręcznego utkania wyjścia przetworników w spójny system. Wszystkie decyzje dotyczące poszczególnych komponentów i rozmieszczenia obwodów zostały jak zawsze podjęte w drodze szeroko zakrojonych testów odsłuchowych. Specjalnie dobrany każdy komponent zapewnia harmonijną muzykalność, a wyrafinowany układ pomaga w klarownej barwie instrumentalnej.
Obudowa jest przykładem najbardziej zaawansowanej dostępnej europejskiej technologii stolarki. To, co rzuca się w oczy, to ciepło ręcznie wybieranych fornirów, delikatnie wygładzanych na krawędziach dzięki naszej technice oklejania forniru oraz głębia i czystość prawdziwego lakieru fortepianowego.
Wielka inżynieria wymaga kanciastości; świetny projekt osiąga pomysłową formę, która nadaje jakość i treść.
Połączenie sztuki i technologii pozwala Beethoven Concert Grand Reference zadziwiać estetycznie i występować w każdej przestrzeni życiowej. Wszystkie z pasją zaprojektowane funkcje łączą się, tworząc najbardziej wyjątkową cechę naszej nowej serii Grand Beethoven: możliwość przeniesienia uwolnionych emocji muzycznych do Twojego domu.
Uwielbiamy tworzyć kolumny. Zawsze wiemy, że każdy element dotrze do Twojego domu zgodnie z naszymi najnowszymi, najwyższymi standardami technologii i wydajności. Do WSZYSTKICH rodzajów muzyki, bez względu na preferencje muzyczne.
Nie wierzymy w zmiany dla samej zmiany. Kiedy nasz założyciel i projektant Peter Gansterer tworzy nową linię kolumn, zawsze jest to pionierskie i technicznie głęboko uzasadnione. Najpierw jest wizja. Potem jest badanie opcji, jak zrealizować pomysł. Następnie realizacja możliwości technicznych i ich uporządkowanie. A potem przychodzi czas na słuchanie niezliczonych kombinacji, ponieważ każda część ma swój indywidualny kolor tonu. A kiedy nowa kolumna zostaje zaprezentowana, wewnętrzny krąg Vienna Acoustics i przyjaciele słuchają jej po raz pierwszy i coś się zmienia. To moment, kiedy 30-letnia jazzowa płyta Tuck & Patti, którą znasz na wylot od dziesięcioleci, wyciska łzy z oczu siłą krystalicznie czystej, naturalnej intensywności.
To moment, w którym tracisz panowanie nad sobą w perkusyjnym solo, elektryzując przestrzeń wokół siebie. To łatwość i precyzja, z jaką Orkiestra Filharmonii Wiedeńskiej, prosto z wiedeńskiego Musikvereinssaal, zbierze się w Twoim salonie na prywatną audiencję.
Wtedy wiesz, że osiągnięto nowy poziom i szczerze chcemy podzielić się nim z całym światem.
Specyfikacja Techniczna: