Synergistic Research Acoustic ART (Vibr,Grav,2xMagn,Bass,Stand)

  • 19 660,00 zł / komplet
  • komplet
  • Credit Agricole Raty, Płatność gotówką, Płatność przelewem, Płatność za pobraniem
  • Oblicz_raty_duckblue

Pomysł powstania systemu Acoustic ART narodził się w głowie naszego głównego konstruktora Teda Denneya cztery lata temu, podczas żeglugi po Południowym Pacyfiku. W trakcie podróży, Ted odwiedzał klasztory Buddystów i zaobserwował jak tybetańskie modlitewne misy wpływają na akustykę świątyni. Misy te powodowały natychmiastowe przesunięcie akustyki za każdym razem gdy były poruszane i w konsekwencji wprawiały w ruch kolejne misy o innym tonie akustycznym, co powodowało ową zmianę akustyki. Ted doszedł do wniosku, że system rezonujących mis może przyczynić się do powstania systemu zmiany charakterystyki akustycznej, bez konieczności stosowania dużych i nieestetycznych ustrojów akustycznych.

Jednakże, zanim Ted powrócił na stały ląd i opracował serię okablowania Tesla, zweryfikował pomysł zmiany akustyki pomieszczenia za pomocą rezonujących czasz. Rozpoczęliśmy nasze prace badawcze od studiów dotyczących rezonatorów Helmholtza, które stosowane były od ponad stulecia w celu dostrojenia niskich częstotliwości w otoczeniu akustycznym. Pracowaliśmy, by zmodyfikować zasadę działania rezonatora Helmholtza tak, aby był on użyteczny w całym spektrum częstotliwości dźwięku – nie zaś tylko w obrębie niskich tonów. Odkryliśmy, że jesteśmy w stanie zmieniać brzmienie muzyki przy pomocy systemu rezonatorów zestrojonych ze sobą razem, w kluczowych dla ciśnienia akustycznego punktach. Dalsze badania zaowocowały uzyskaniem kilku patentów. Pierwszy z nich ma związek z wykorzystaniem magnesów do uaktywnienia własności brzegowych i pogłosu rezonatorów Vibratron i satelitów Magnitron. Drugi dotyczy nowego kształtu rezonatora o nazwie Vibratron, promieniującego w obrębie 360 stopni ponad naukowo wyznaczonym pasmem częstotliwości. Trzeci patent ma związek z unikalną płaszczyzną rozpraszająca, w celu uzyskania dokładnej kontroli nad tym, jak rezonator Bass Station wpływa na właściwości akustyczne pomieszczenia w obrębie niskich częstotliwości. Później odkryliśmy, że zastosowanie kolców, by w sposób mechaniczny połączyć Bass Station z pomieszczeniem, przekłada się na dalszą poprawę kontroli niskich składowych (Szpilki Bass Station).

W konsekwencji rozpoczął się żmudny proces wyboru odpowiedniego materiału na rezonatory, o odpowiedniej masie, który funkcjonowałby przy określonych matematycznie częstotliwościach o wymaganym wygaszaniu. Precyzja powyższych naukowych zasad stawia system Acoustic ART (Analogue Room Treatment) ponad wszelkie inne metody tuningu akustyki pomieszczeń.

Vibratron

Vibratron umieszczany jest na ścianie przedniej, tuż za głośnikami, około 6-8 cali powyżej poziomu głośników wysokotonowych. Jeżeli obraz, ekran telewizora lub inny obiekt nie pozwala na taką lokalizację, należy umieścić Vibratron poniżej „przeszkody”, jednakże tak blisko idealnej lokalizacji, jak to tylko możliwe. Następnie można umieścić satelitę Gravatron powyżej „przeszkody” by zrównoważyć idealne umiejscowienie Vibratrona. Zabieg ten spowoduje podwyższenie w pionie lokalizacji obrazów dźwiękowych do naturalnego poziomu i wygładzi wysokie częstotliwości w waszym systemie. Jeśli jest to konieczne, Vibratron może być również umieszczony na szczycie stolika z systemem lub na innym meblu znajdującym się pomiędzy zestawami głośnikowymi.

Z Vibratronem dostarczane są specjalnie opracowane magnesy służące do strojenia średniego podzakresu tonów a także by zintegrować Vibratron z pomieszczeniem odsłuchowym. Należy poeksperymentować z umiejscowieniem magnesów na szczycie Vibratrona. Powinna być słyszalna zauważalna poprawa w zakresie płynności i ciepła średnich tonów. Następnie należy zdjąć je całkowicie i słuchać podbicia w rozciągnięciu wysokich częstotliwości. Ostatecznie, należy eksperymentować z różnymi kombinacjami dużych złotych magnesów i małych srebrnych magnesów w celu osiągnięcia pożądanej kombinacji.

Stacja basowa

Stacja basowa (Bass Station) powinna być umieszczona tuz poniżej Vibratrona, około 3-6 cali od ściany frontowej, ustawiona w taki sposób, że ścianka dyspersyjna powinna być ustawiona frontem do słuchacza, zasłaniając widok samej misy rezonansowej. Stacja basowa może być również umieszczona na podłodze za stolikiem ze sprzętem lub innym meblem, tuz poniżej Vibratrona. Nie będzie to ograniczać jej funkcjonalności. W razie konieczności, stacja basowa może być umieszczona przed stolikiem ze sprzętem, bezpośrednio poniżej Vibratrona i pomiędzy zestawami głośnikowymi, w celu zapewnienia znaczącej poprawy w zakresie przetwarzania niskich częstotliwości.

Ostre jak brzytwa, opatentowane szpilki dostarczane są na wyposażeniu wraz ze stacją basową, po to by zespolić charakterystykę rezonatora basowego i pomieszczenia odsłuchowego. Wkręcenie szpilek w podstawę stacji basowej, spowoduje, że bas stanie się dużo bardziej zwarty zaś umiejscowienie instrumentów w przestrzeni poprawi się. Jeśli w pomieszczeniu znajduje się dywan lub wykładzina, należy mocno docisnąć stację basową do podłoża, aby szpilki miały solidny kontakt z podłogą.

Satelity Magnitron

Podstawa satelitów Magnitron wykorzystuje opatentowane mocowanie magnetyczne, łączące rezonator z podstawą. Mocowanie magnetyczne poprawia wytłumienie rezonatora, przyczynia się do kontroli wybrzmienia oraz pasma przenoszenia, dla lepszej integracji z całym systemem Acoustic ART.

Satelity Magnitron wykorzystywane są do kontroli punktów pierwszego odbicia na ścianach bocznych, w celu poprawy ogniskowania, zapewnienia szerszej sceny dźwiękowej i uzyskania bardziej gładkich wysokich częstotliwości. W momencie instalowania satelitów Magnitron dobrze jest skorzystać z pomocy drugiej osoby, która będzie przesuwała lustro wzdłuż ściany bocznej pomiędzy miejscem odsłuchowym a zestawami głośnikowymi. Siedząc na fotelu należy obserwować w lustrze odbicie głośnika wyskotonowego. Jest to właśnie punkt pierwszego odbicia dźwięku i jednocześnie miejsce, w którym należy zainstalować satelity Magnitron w waszym pokoju odsłuchowym. Należy dokonać odsłuchu systemu z zainstalowanymi w miejscach pierwszego odbicia dźwięku dwoma satelitami, na wysokości kilku cali powyżej Vibratrona i powyżej poziomu na którym znajdują się przetworniki wysokotonowe waszych zestawów głośnikowych. Następnie należy przesunąć satelity o około dwa cale w kierunku pozycji odsłuchowej, oddalając się od głośników. Jeśli przesuniecie idzie w dobrym kierunku, powinniście usłyszeć bardziej słodkie wysokie tony oraz szersze pole dźwiękowe. Jeśli natomiast wystąpi utrata lokalizacji należy przesunąć satelity o około trzy cale od miejsca pierwszego odbicia fali dźwiękowej, w kierunku zestawów głośnikowych. Ponownie należy słuchać zmian w zakresie ogniskowania dźwięku i przenoszenia wysokich tonów. Jeśli umieszczenie Magnitronów dokładnie w miejscu pierwszego odbicia nie jest możliwe, należy poeksperymentować z różnymi miejscami instalacji i poszukiwać ogniskowania dźwięku za zestawami głośnikowymi i pozytywnych zmian w zakresie wysokich częstotliwości. Ponieważ nie wszystkie pomieszczenia posiadają ściany, ktre pozwalają na zainstalowanie satelitów Magnitron, można zrezygnować z ich stosowania i wciąż cieszyć się korzyściami z użytkowania systemu Acoustic ART.

Satelity Gravitron

Rezonator satelitów Gravitron umieszczony jest na szczycie mosiężnego pierścienia, pozwalającego na pełne wykorzystanie i rozszerzenie wygaszania rezonatora satelity. Jest to klucz do prawidłowej instalacji i wyrównania ciśnienia z tyłu pomieszczenia odsłuchowego i uzyskania zachwycającego otoczenia akustycznego oraz doskonały sposób na zrównoważenie niezbyt korzystnego umiejscowienia Vibratrona. Poprawnie zainstalowana satelita Gravitron w zdecydowany sposób wygładza wszelkie słyszalne częstotliwości oraz poprawia scenę dźwiękową.

Podstawowa rolą satelitów Gravitron jest zrównoważenie ciśnienia akustycznego panującego w pobliżu tylnej ściany pokoju odsłuchowego. Wraz z pozostałymi rezonatorami Acoustic ART, należy poeksperymentować z ustawieniem tylnego satelity, bezpośrednio za miejscem odsłuchowym, na poziomie około 2/3 do 3/4 wysokości tylnej ściany. Należy poszukiwać jak najlepszego przenoszenia wysokich tonów oraz jak najlepszej sceny dźwiękowej.

Drugą rolą satelity Gravitron jest zrównoważyć nie najlepsze umiejscowienie Vibratrona. W przypadku konieczności umieszczenia Vibratrona poza optymalnym punktem instalacji, należy umieścić Gravitrona powyżej Vibratronem, wyżej niż idealny punkt instalacji Vibratrona.

Wreszcie satelita Gravitron może być wykorzystany zamiast Vibratrona, jako mniej kosztowna alternatywa. W tym przypadku, prosimy zapoznać się z instrukcją instalacji Vibratrona.