Kolumny podstawkowe
Inżynieria zastosowań specjalnych jest częścią w podstawowych założeniach zawartych w DNA Wilson Audio. Początkowo Wilson używał nomenklatury "specjalnych zastosowań" do opisywania produktów zaprojektowanych do rozwiązania konkretnego problemu, takich jak Wilson Audio Duette, głośnik, który na nowo definiował to, co uznawali melomani i audiofile za możliwe do osiągnięcia w instalacjach o ograniczonych warunkach akustycznych.
Teraz Wilson Audio Special Application Engineering™ (WSAE) opisuje całą linię produktów, z których każda zaprojektowana została w celu rozwiązania konkretnego problemu instalacyjnego.
Prawdopodobnie pierwszym produktem Wilsona zaprojektowanym do specjalnego zastosowania był oryginalny WATT®. W połowie lat osiemdziesiątych Dave i Sheryl Lee zajmowali się produkcją nagrań dla wytwórni Wilson Audiophile, której głównym celem było stworzenie niezwykle realistycznej reprodukcji muzycznych wydarzeń.
Pierwszy oryginalny i referencyjny głośnik Dave'a o nazwie Wilson Audio Modular Monitor (legendarny WAMM), był już w tym czasie zdolny do ujawnienia wyjątkowo dynamicznego przekazu pełnego niuansów przestrzennych i mógł wykazać spektakularną autentyczność nagrań, które na nim odtwarzano.
Niestety, jeśli chodzi o przenośne głośniki, które Dave mógłby przetransportować i wykorzystać do monitorowania swoich nagrań, był zależny od konkurencyjnych produktów dostępnych w tym czasie.
Wszystkie, których próbował, miały znacznie mniej rozdzielczości, dynamiki i ekspresji niż jego referencyjny głośnik. Fakt ten boleśnie się objawił po ważnej sesji nagraniowej. Kiedy Dave wrócił z taśmami-wzorcami i odtworzył je poprzez monitor WAMM, szybko okazało się, że nie nadają się one do dalszej obróbki. Głośniki na których był zmuszony pracować nie ujawniły problemów, które wystąpiły w trakcie nagrywania "taśmy matki". Natomiast wszystkie niepożądane zjawiska odkryły jego referencyjne WAMM.
Dave i Sheryl Lee nazwali "Mały Wilson" - Wilson Audio Tiny Tot (WATT) od nazwy przedszkola, do którego uczęszczały ich dzieci. Ponieważ Dave zaprojektował WATT jako narzędzie do własnego użytku, był całkowicie zaskoczony, gdy dystrybutorzy audio, audiofile i melomani wyrazili zainteresowanie zakupem.
Dave nigdy nie zamierzał sprzedawać WATT w celach komercyjnych, a dodatkowo wystąpiły takie czynniki jak wyjątkowa dbałość o szczegóły i drogie materiały, które finalnie sprawiły, że cena wywoławcza dla pary WATT byłaby znacznie droższa niż wszystkie inne konkurencyjne rozwiązania na rynku.
W rezultacie Dave był nieprzygotowany i zaskoczony, gdy rynek łatwo dostrzegł właściwą wewnętrzną wartość WATT. i wreszcie pod koniec lat osiemdziesiątych, w połączeniu z dedykowanym modułem niskotonowym, Wilson's nazwał je "Puppy" (najlepszy przyjaciel Tiny Tots ...), a połączenie tych dwóch elementów stało się najlepiej sprzedającym się głośnikiem o wartości ponad 10 000 USD w historii branży audio.
Zespół inżynierów ds. zastosowań specjalnych poświęcił kilka miesięcy na badanie interakcji między TuneTot i powierzchnią podłoża, na której jest zainstalowany. Szybko stało się jasne, że założenia dotyczące kontroli rezonansów otaczającego środowiska muszą zostać ponownie zbadane. W przypadku tych instalacji postawione wyzwania znacznie różnią się od typowych dla głośników stojących na podłodze, które wymagają innej strategii. Seria akcesoriów została opracowana specjalnie z myślą o rezonansach mebli typowych w tego typu instalacjach i pomieszczeniach.
Więcej niż tylko głośnik, TuneTot to tylko jeden z wielu elementów w ekosystemie wypełnionym niestandardowymi narzędziami i akcesoriami (do kupienia osobno) zaprojektowanymi w celu osiągnięcia maksymalnych osiągów odtwarzanej muzyki i kosmetycznej korekty piękna TuneTot w szerokiej gamie zastosowań.
Takie systemy muzyczne są coraz częściej obecne we współczesnym stylu życia. Wilson Audio Duette z powodzeniem poradził sobie z wyzwaniami spowodowanymi umiejscowieniem ich w warunkach granicznych dla akustyki pomieszczenia. TuneTot oparty został na takiej samej technologii i został zaprojektowany specjalnie do zainstalowania na blatach, regałach, desktopach i kredensach. W przeszłości umieszczanie głośnika w tych trudnych akustycznie lokalizacjach oznaczało zaakceptowanie poważnych kompromisów dźwiękowych. Interakcje i rezonanse z mebli lub półki, na których spoczywa głośnik, są źródłem słyszalnych zniekształceń i zabarwień - szkodliwych czynników, które po prostu akceptuje większość projektantów głośników. Wilson Way ™ wymagał nowego spojrzenia na problem. Kiedy głośnik jest zainstalowany na drewnianym biurku lub półce z książkami, postawione wyzwania różnią się znacząco od tego, co dzieje się w przypadku typowego głośnika stojącego na podłodze, którego problemy wymagają innej strategii.
Kiedy TuneTot jest zamontowany na powierzchni rezonansowej, takiej jak drewniane biurko lub kredens, idealnie jest zastosować ISOBase. Jest to tymczasowa platforma umieszczona między TuneTot a powierzchnią poniżej. W takiej aplikacji ISOBase znacznie redukuje niepożądane interakcje i rezonanse mechaniczne generowane przez głośnik. ISOBase wykorzystuje uporządkowaną budowę "kanapkową" z serii ograniczonych i sprawdzonych warstw, które są zastrzeżonymi kompozytami Wilsona i niektórych nowo opracowanych polimerów. W tego typu instalacjach preferowanym materiałem do połączenia z powierzchnią rezonansową jest polimer zaprojektowany w celu zapewnienia optymalnego tłumienia. ISOBase oferuje bezprecedensowy poziom oddzielenia i izolacji pomiędzy TuneTot i strukturą, na której się podpiera i est dostępna w pięciu różnych kolorach farb i czterech opcjach metalowych.
TuneTot to najnowszy produkt zespołu Wilson Audio SAE ™. Choć nazwa ta jest wyrazem hołdu dla pierwszego produktu WSAE, to aktualnie stanowi nowoczesną technicznie wycieczkę po twórczej sile projektowej WA, która potrafi stworzyć piękne i pełne barw brzmienia, oddać dynamiczne niuanse, przejrzystość i rozdzielczość sceny dźwiękowej - wszystkie te cechy charakteryzują szkołę projektowania głośników Wilson i dlatego tak wielkim wyzwaniem jest zrobić to w środowiskach, które są nieprzyjazne akustycznie dla wszystkich cech dobrej jakości brzmienia.TuneTot to najmniejszy i najtańszy Wilson, ale byłoby błędem postrzeganie go jako oferty "na poziomie podstawowym". TuneTots są z miłością fabrykowane i montowane przez tę samą grupę utalentowanych rzemieślników, którzy budują WAMM Master Chronosonic, używając dokładnie tych samych procesów i technik. Jego obudowa i zastosowana technologia pochodzą bezpośrednio od Alexx i Sabriny.
Finalnie, każdy TuneTot, który opuszcza fabrykę Wilson Audio, spełnia te same rygorystyczne i wiodące w branży wymagania dotyczące tolerancji produkcyjnej, jak jego większe rodzeństwo - gwarantując, że każdy TuneTot jest dokładnie taki sam pod względem technicznym i muzycznym jak inne wyprodukowane w Wilson Audio głośniki. Słyszycie dokładnie tą samą legendarną jakość brzmienia, którą usłyszał Daryl Wilson w ostatecznym projekcie. Od początku istnienia pierwszego głośnika Wilsona zawsze rozumiano, że domena czasu jest czynnikiem krytycznym - jeśli celem jest muzyczna autentyczność. W przypadku TuneTot wyzwanie było dwojakie: izolowanie aktywnego głośnika od otoczenia i zapewnianie regulowanej korekcji w dziedzinie czasu. Inżynierowie Wilsona sprytnie połączyli obie potrzeby w jedno rozwiązanie. TuneTot wykorzystuje kolec ze stopu stali nierdzewnej - austenicznej, który został zaprojektowany specjalnie dla TuneTot. System kolców działa także jako mechaniczna dioda, odprowadzając niepożądaną energię z obudowy.
Jedna z dwóch par kolców jest w pełni regulowana pod względem długości. Regulowane kolce są instalowane z przodu lub z tyłu głośnika, w zależności od wysokości instalacji TuneTot. Regulacja skoków zmienia kąt natarcia TuneTot i precyzyjnie ułatwia regulację w dziedzinie czasu. Wilson zapewnia precyzyjną prostą metodę instalacji, która pozwala na korektę TuneTot w dziedzinie czasu dla każdej instalacji.
Własne kompozyty mają kilka zalet w porównaniu z materiałami jednowarstwowymi, takimi jak aluminium. Ponieważ kompozyty są zbudowane z kilku różnych materiałów - spójnie połączonych, każdy element może być w wyjątkowy sposób zoptymalizowany pod kątem różnych cech konstrukcyjnych - takich jak tłumienie akustyczne i sztywność. Czynniki wydajności, które wykluczają się wzajemnie w materiałach jednorodnych, można indywidualnie rozwiązać po przez wspólne umieszczenie ich w jednym kompozycie.
Podobnie jak w przypadku wszystkich Wilsonów, obudowa TuneTot została przeanalizowana i poddana ponownej analizie przy użyciu najnowocześniejszego systemu Laser Vibrometry w celu zoptymalizowania grubości ścianek obudowy i strategicznej implementacji zastrzeżonych kompozytów. Dzięki temu precyzyjnemu instrumentowi inżynierowie WSAE są w stanie wykryć nawet najmniejsze wibracje obudowy - na poziomie miliardowych części metra. Proces ten pomaga inżynierom w ich poszukiwaniu idealnej kombinacji i geometrii kompozytów do obudowy głośników. TuneTot jest zbudowany z dwóch zastrzeżonych kompozytów Wilsona - sprawdzonej kombinacji materiałów "X- and S-material". Inżynierowie Wilsona nie poprzestali na tym i obudowa TuneTot jest asymetryczna, dzięki czemu żadna z dwóch powierzchni wewnętrznych nie jest równoległa. Zainspirowana technologią z wyższej serii Alexia 2 i WAMM, obudowa TuneTot dodatkowo wyposażona jest w kompleksowy system zarządzania wewnętrznymi odbiciami fal.
Kolor, wyrażony jest przez oszałamiającą paletę najnowszych lakierów Wilson-Wils-Gros®, która od dawna jest źródłem dumy i satysfakcji wśród właścicieli Wilsona. Teraz dodano pięć nowych kolorów Wilson Gloss stworzonych specjalnie dla TuneTot: Quartz, Ivory, Crimson, Carbon i Teak.
Oprócz technologii Black and Clear, firma dodała dwie nowe opcje wykończenia w kolorze anodowanym dla metalowych aplikacji TuneTot.
Wielu właścicieli głośników Wilson woli słuchać ze zdjętą maskownicą i w przypadku takiego wyboru Wilson zaprojektował opcjonalny pierścień TuneTot, który elegancko obejmuje elementy montażowe zabezpieczające głośnik niskotonowy.
Pierścień TuneTot jest indywidualnie frezowany z aluminium 6061-T6 i jest elegancko wykończony w czterech kolorach anodowanych. Dla tych słuchaczy, którzy preferują maskownice, dostępny jest jeden rodzaj dla TuneTota.
Materiał maskownicy jest przezroczysty akustycznie (dostępny w sześciu kolorach) i precyzyjnie rozciągany ręcznie na każdej kompozytowej ramce.
Właściciele mają możliwość niestandardowej konfiguracji głośników za pomocą odpowiedniej kombinacji opcji jakości brzmienia, wyboru koloru lakieru obudowy oraz kolorów metalowych detali plus maskownicy w oparciu o ich indywidualne potrzeby estetyczne i wymagania instalacyjne.
Niezadowolony z zaprojektowania prostego głośnika "na półkę z książkami", zespół Wilson's Special Applications Engineering ponownie zdefiniował to, co możliwe jest do osiągnięcia w tych wrogich akustycznie instalacjach i miejscach.
Dane techniczne :
Głośniki | Głośnik średniotonowy: 5,75 cala (14,61 cm) - masa papiernicza Głośnik wysokotonowy: 1 cal (2,54 cm) - materiał jedwabny |
Typ obudowy | Głośnik niskotonowy: tylny wentylowany Tweeter: scalony |
Czułość: | 86 dB @ 1W @ 1m @ 1k |
Impedancja nominalna | 8 ohm / minimum 6.61 ohm @ 172 Hz |
Minimalna moc wzmacniacza | 25 wat /kanał |
Pasmo przenoszenia | 65 Hz – 23 kHz +/- 3 dB [RAR] |
Wymiary | Wysokość: 14,83 cala (37,67 cm) bez kolców Szerokość: 8,61 cali (21,87 cm) Głębokość: 10,19 cala (25,88 cm) |
Waga | Waga na kanał: 29 funtów (13,15 kg) Przybliżona waga przesyłki: 70 funtów (31,75 kg) |