Kolumny podstawkowe
Signature to kolejna seria, której produkcja odbywa się we francuskim Soissons na specjalnie przygotowanej linii montażowej. Seria łączy w sobie luksusowe wykonanie z majstersztykiem myśli technologicznej Triangle zaczerpniętej wprost z linii Magellan.
Aby przygotować projekt akustyczny Signature zaangażowano doń najnowsze zdobycze technologii, które uczyniły z Triangle liderem francuskiego rynku kolumn głośnikowych. Wśród najważniejszych technologii warto wymienić:
OBUDOWA
Obudowa serii Signature jest zrobiona z 7 płyt HDF, każda o grubości 3mm. Łącznie daje to ścianki z prasowanych płyt o grubości 21mm z boków i 25mm na froncie. Pozwala to znacząco obniżyć wibracje powstające przy pracy przetworników.
Wykończenie Signature to klasa sama w sobie. Podkreślenie indywidualnie selekcjonowanych oklein z najpiękniejszymi słojami wymagało wyjątkowych zabiegów. Dlatego producent zdecydował sie na ścięcie szczytu obudowy o 5 stopni, tak aby rzucić jak najwięcej światła na front kolumny. Zabieg ten uwypukla blask siedmiu, w przypadku niektórych modeli nawet dziesięciu warstw lakieru. Podobnie jak w przypadku topowej serii Magellan każda warstwa lakieru jest polerowana przed nałożeniem kolejnej, tak aby starannie dobrana naturalna okleina nie raziła nawet cieniem skazy. Wykończenie Signature jest kosztowne i wymaga mnóstwo czasu. Sam proces przygotowania mahoniowej okleiny trwa 3 tygodnie.
Terminale głośnikowe to produkt własny Triangle'a. Wykonane z wysokiej jakości stopów miedzi zapewniają znakomite przewodnictwo. Zaciski akceptują kable głośnikowe o średnicy nawet 5mm oraz dowolne banany głośnikowe.
GŁOŚNIKI
Tweeter z serii TZ2500 - własna technologia Triangle
Głośnik wysokotonowy to jedyny w swoim rodzaju, firmowy produkt od Triangle. Tweeter z serii TZ2500 to najnowsze wcielenie tytanowej kopułki połączone z komorą kompresyjną. Pozwala to zwiększyć skuteczności całej konstrukcji, obniżyć zniekształcenia dźwięku i poprawić rozpraszanie.
Założenia projektu głośnika wysokotonowego dla serii Signature pozwoliły na rozwinięcie nowego profilu tuby rozpraszającej wraz ze zmodyfikowanym korektorem fazy. Korektor poszerza zakres rozpraszania wysokich tonów i zapewnia jednolity rozkład natężenia dźwięku w całym pomieszczeniu.
Wraz z nowymi elementami tuby i korektora powstał kompaktowy układ napędowy głośnika z super silnym magnesem neodymowym i komorą absorbcyjną. Tył komory został zaprojektowany w celu zatrzymania propagacji fal grających w stronę obudowy, a tym samym redukcji zniekształceń wysokich tonów. Rezultat zastosowanych technologii to bogatyw w naturalne barwy dźwięk bez grama wyostrzeń.
Głośnik został umieszczony w wysuniętej w stosunku do reszty obudowy komorze - jest to autorskie rozwiązanie Triangle, które firma wprowadziła jako pierwsza na rynek w modelu CX2 w roku 1981 roku. Następnie zostało szeroko skopiowane przez innych producentów, niektórzy z nich uczynili nawet z wydzielonej na szczycie komory akustycznej głośnika wysokotonowego element swojego firmowego designu.
Przetwornik średnioniskotonowy
Przetwornik opiera się na aluminiowym odlewanym koszu, celulozowej membranie i nakładce przeciwpyłowej ukształtowanej w formie korektora fazy, które zapożyczono z klasycznego głośnik średniotonowego używanego w serii Signature. Jest on kompromisem łączącym w sobie szerokie pasmo przenoszenia, niskie zejście średnich tonów oraz dobre rozpraszanie. Klasyczne zawieszenie oparte o fałdę pozwala membranie na większy wychył a tym samym niższe zejście basu, co ma zasadnicze znaczenie w głośnikach centralnych i podstawkowych.
ZWROTNICA
Pierwszym założeniem przy projektowaniu zwrotnicy przez inżynierów Triangle była minimalizacja elementów zwrotnicy, tak aby w jak najmniejszym stopniu wpływać na sygnał wzmacniacza. Nowy system filtrowania separujący tony wysokie i średnie od niskich eliminuje do zera jakąkolwiek emisję fal elektromagnetycznych. Dodatkowo, kolumny zostały zabezpieczone przed przepięciami z sieci elektrycznej.
Wewnętrzne okablowanie kolumny z serii Signature zostało dobrane po wielgodzinnych odsłuchach, tak aby zapewnić założony efekt brzmieniowy. Dodatkowo, kable zamknięto w płaszczach izolacyjnych z polietylenu i PVC.
Różnice i podobieństwa między serią Genese i Signature
Podobieństwa - design. Różnice - technologie oraz strojenie dźwięku.
Różnice:
1. Przetwornik wysokotonowy
W przypadku Genese głośnik z membraną tytanową, korektorem fazy, tubą kompresyjną odlaną z kompozytów tworzyw sztucznych. W przypadku Signature głośnik z tytanową membraną, metalowym korektorem fazy, tubą kompresyjną odlaną z aluminium oraz dodatkowo autorską komorą absorbcyjną. Tył komory został zaprojektowany w celu zatrzymania propagacji fal grających w stronę obudowy, a tym samym redukcji zniekształceń wysokich tonów.
2. Przetwornik średniotonowy
W przypadku Genese membrana z włókien celulozy z korektorem fazy. W przypadku Signature membrana z impregnowanych włókien celulozy oraz nakładka przeciwpyłowa w kształcie korektora fazy uszczelniająca głośnik.
3. Przetwornik niskotonowy
W przypadku Genese głośnik złożony z plecionki włókna szklanego. W przypadku Signature budowa typu sandwich złożona aż z trzech warstw. Dwie zewnętrzne membrany zapleciono z włókna szklanego, środkowa to plecionka z włókna celulozowego.
4. Obudowa i jej wykończenie
W przypadku Genese jest to wzmacniana wewnętrznie płyta MDF. W przypadku Signature obudowa składa się z 7 warstw prasowanych płyt HDF, które pokrywane są 12 warstwami lakieru, każdą ręcznie polerowana.
5. Gniazda głośnikowe
W przypadku Signature dedykowane rozwiązanie zaprojektowane i wyprodukowane przez Triangle we Francji. W przypadku serii Genese użyto standardowego rozwiązania.
6. Zwrotnica
W przypadku Genese oparta o cewki rdzeniowe i kondensatory elektrolityczne, zbudowana na podwójnej kanapkowej płytce drukowanej. W przypadku Signature podzielowna na dwie płytki, z oddzielnymi elementami dla głośnika wysokotonowego, gdzie umieszczono wyłącznie cewki powietrzne oraz kondensatory polipropylenowe. Nowy system filtrowania Signature separujący tony wysokie i średnie od niskich eliminuje do zera jakąkolwiek emisję fal elektromagnetycznych. Dodatkowo, obie serie kolumn zostały zabezpieczone przed przepięciami z sieci elektrycznej.
7. Strojenie i brzmienie
Seria Genese została zestrojona pod kątem dużej dynamiki brzmienia opartej o zaznaczenie skrajów pasma. W przypadku Signature, skraje pasma nadal są podkreślone, ale w stosunku do średnich tonów już praktycznie niezauważalnie, co w połączeniu z czułością słuchu człowieka skierowaną na średnie tony sprawia, że w jej brzmieniu wokale zdecydowanie dominują nad wysokimi i niskimi tonami. Całe pasmo kolumn Signature zazwyczaj mieści się w zakresie +/- 3 decybele.
8. Miejsce produkcji
Seria Genese powstaje w Azji, co pozwala na sprzedawanie jej w bardzo konkurencyjnej cenie, zaś seria Signature jest produkowana we francuskich zakładach Triangle pod Paryżem.
Kolumny stereo dzielą się na podłogowe oraz podstawkowe. Dobór wielkości kolumn zależy przede wszystkim od wielkości pomieszczenia. W pomieszczeniach do 10m kw warto dobierać kolumny podstawkowe. W przypadku pomieszczeń do 20m kw sprawdzą się zarówno większe podstawkowe jak i podłogowe. W pomieszczeniach o powierzchni 30m kw i więcej polecamy większe kolumny podłogowe.
Zdecydowana większość kolumn produkowana jest w ramach jednej linii, na którą składają się kolumny podłogowe, podstawkowe (często z uchwytami do podwieszania w komplecie) oraz kolumna centralna – stosowana do kina domowego. Uzupełnieniem powyższych produktów są subwoofery, które podobnie jak kolumny stereo mogą w znaczący sposób różnić się nawet w tym samym przedziale cenowym.
Zazwyczaj w ramach systemu stereo istnieje możliwość dołączenia subwoofera i stworzenia zestawu 2.1, który może być także traktowany jako podstawowe kino domowe z możliwością rozszerzenia o kolumnę centralną oraz kolumny podstawkowe – jako tylne głośniki efektowe.
Dobór kolumn do wzmacniacza powinien opierać się na 4 czynnikach:
- impedancji kolumn i wzmacniacza
- mocy kolumn i wzmacniacza
- barwie dźwięku kolumn i wzmacniacza
- preferencjach muzycznych klienta.
BUDOWA: | ------ |
Konstrukcja: | 2-drożna |
Budowa: | Pasywna (wymaga wzmacniacza) |
Przetworniki: | Dynamiczne |
Głośniki wysokotonowe: | 1x tweeter 1 calowy (2,54cm) z membraną z tytanu, komorą kompresyjną z aluminium, korektorem fazy |
Głośniki średnioniskotonowe: | 1x 7 cal (180mm) z celulozową membraną, nakładką przeciwpyłową ukształtowaną w formie korektora fazy, przetwornik umeiszczony w aluminiowym odlewanym koszu |
Obudowa: | HDF (High Density Fibreboard) - płyta z włóknami drzewnymi o dużej twardości dla poprawy sztywności i wygaszenia drgań |
Bas-refleks: | Przód |
Membrana pasywna: | NIE |
Podłączenie: | Bi Wire (podwójna para kabli - opcjonalnie) |
Impedancja: | 8 Ohm |
Skuteczność: | 90dB |
Moc ciągła (RMS): | 90W |
Uchwyty w zestawie: | NIE |
Pasmo przenoszenia: | 45 – 20.000Hz |
INNE: | Obudowa serii Signature jest zrobiona z 7 płyt HDF, każda o grubości 3mm. Łącznie daje to ścianki z prasowanych płyt o grubości 21mm z boków i 25mm na froncie. |
:: | Wykończenie Signature jest kosztowne i wymaga mnóstwo czasu. Sam proces przygotowania mahoniowej okleiny trwa 3 tygodnie. |
:: | Terminale głośnikowe to produkt własny Triangle'a. Wykonane z wysokiej jakości stopów miedzi zapewniają znakomite przewodnictwo. Zaciski akceptują kable głośnikowe o średnicy nawet 5mm oraz dowolne banany głośnikowe. |
Wysokość: | 46.5cm |
Szerokość: | 23.3cm |
Głębokość: | 37.2cm |
Waga: | 11.6kg |
Rozpraszanie: | Klasyczne |